0 k porovnání

Rozdíly ve službách realitních kanceláří mohou být významné

V České republice existuje mnoho realitních kanceláří, vesměs s podobnou nabídkou služeb. Jde zpravidla o zprostředkování pronájmu nebo prodeje nemovitosti, prezentaci nemovitostí na internetu, právní služby a následný servis spojený například s předáním nemovitosti, přípravě daňového přiznání či vyhotovení průkazu energetické náročnosti budovy. Jak se má ale klient správně  rozhodnout, která kancelář je pro něj nejvýhodnější, když jsou služby většiny z nich podobné?

Možností je několik: hodnocení realitní kanceláře podle délky působení na trhu, rozsah nabídky v daném městě, nebo dobré či špatné reference. Ale je zde něco dalšího, o čem se příliš nemluví a většina klientů o tom ani neví. Navíc jde o možnosti, které mohou zásadně ovlivnit nejen vývoj celého prodeje nemovitosti, ale také výši kupní ceny. Prodávat nemovitost mimo jiné znamená, že musíte umět dobře odhadnout její optimální prodejní cenu. Pokud se spletete, nebo začnete prodávat za příliš vysokou cenu, může se stát, že budete nuceni časem nemovitost zlevňovat. Následně se taková nemovitost stane těžko prodejnou a majitel bude nakonec rád, že se vůbec někdy prodá. 

Hlavní je vedení databáze poptávajících klientů a technologické možnosti zpracování dat. Jde o velmi důležité faktory ovlivňující, zda bude zamýšlený prodej nemovitosti úspěšný, v jakém čase a za jakou prodejní cenu se nemovitost prodá. Pokud tyto skutečnosti klient podcení a nezajímá se o ně, může na to doplatit dlouhým prodejem nebo prodejem za nižší cenu.

Jaké jsou technologie a systémy pro tvorbu databáze volajících klientů?                                                                                                                                Mnoho klientů si neuvědomuje, že jimi zvolená realitní kancelář může mít nevyhovující vnitrofiremní systém ve zpracovávání informací. Tím se uvádějí zájemci o nemovitosti v rozpaky a mnohdy i v zapomnění. Stalo se vám někdy, že jste zavolali makléři a ten vám nevzal telefon, nebo na vás zapomněl a nezavolal zpět? Tyto zásadní nedostatky prodlužují prodej nemovitostí a zbytečně snižují prodejní cenu. Pokud klient zavolá, měl by být automaticky zaznamenán ve firemní databázi a nemělo by se na něj zapomenout. Například u nás každý klient, který do realitní kanceláře zavolá, je vždy obsloužen a automaticky zaevidován. To zajišťují asistentky realitních makléřů a software kanceláře.

Zde ale práce s klientem nekončí. Klient je ihned v daném hovoru přepojen na daného makléře a nemusí čekat, než mu makléř bude volat zpět. Při zavěšení hovoru odchází v danou chvíli požadavek klienta makléři v SMS zprávě. Tento systém neumožňuje obchodníkovi zapomenout na klienty, kteří mu v daný den volali. Systém dále standardně páruje poptávky s nabídkou a má mnoho dalších funkcí, což dnes umožňují i běžné software realitních kanceláří.

Co z uvedeného plyne?                                                                                                                                                                                                                               Každý klient nebo majitel nemovitosti by se měl zajímat nejenom o činnosti a služby realitního obchodníka, ale také o to, jaké nabízí formy prodeje a jakými technologiemi na zpracování informací disponuje. Vše samozřejmě s ohledem na maximální diskrétnost. Jedině tak lze v úzkém výběru a podobnosti služeb realitních kanceláří odlišit rozdíly a zvolit si co nejlépe.

Zdroj reality morava (realitní zpravodaj)

Autor článku: CERET Reality CENTRÁLA
CERET Reality CENTRÁLA
Profil
Hlídací pes
Nastavte si zdarma hlídacího psa
*
lname: phone: