0 k porovnání

Neveřejné nabídky nemovitostí přibývají. Jak se k nim dostat?

11.5.2021 - Přijít na prohlídku nemovitosti, domluvit se na prodejních podmínkách s prodávajícím a následně umístit inzerát na některý z realitních serverů. Běžná praxe realitních makléřů nejen v České republice, ale také ve světě. Jenže, s rostoucími nároky na kvalitu služeb realitních kanceláří, postupně dochází také k zcela opačným žádostem ze stran prodávajících: prodej nemovitosti bez inzerce. Je něco takového vůbec možné?

Standardně se reality inzerují s popisem, fotografiemi a nabídkovou cenou. Lidé, kteří si nepřejí, aby lidé v jejich okolí věděli, za kolik se jejich nemovitost nabízí, většinou požádají realitního makléře o neuvedení ceny v inzerci. Ovšem jsou i ti, kteří nechtějí, aby se o prodeji vědělo, a požadují tzv. neveřejný prodej. Ve většině případů jde o dražší, mnohdy luxusní nemovitosti, popřípadě komerční objekty či pozemky určené pro výstavbu developerských projektů.

Majitelé těchto nemovitostí například nechtějí znejistit nájemníky ve svých objektech, nebo své zaměstnance. Stává se totiž, že se nemovitost nakonec neprodá. Pracovníci či nájemníci by ale mohli při zjištění, že je daná nemovitost určená k prodeji, poslat výpověď a způsobit tak majiteli zbytečné komplikace.

Rostoucí zájem o neveřejný prodej potvrzuje Hana Rybková z realitní kanceláře Diamant real, která se právě na tento druh prodeje nemovitostí dlouhodobě specializuje. "Zvyšuje se zájem majitelů společností, nemovitostí a investorů, hledat vhodné příležitosti, které jsou zajímavé právě díky neveřejné nabídce. Nikdo se nechce "prát" o zakázku s dalšími zájemci, a vzhledem k tomu, že jde o neveřejné nabídky, může si takový klient v klidu spočítat, zda o takovou zakázku stojí, aniž by mu někdo dýchal na záda a byl by tak pod časovým tlakem."

Mezi neveřejnými zakázkami se velmi často objevují budoucí developerské projekty, popřípadě stavební pozemky, které mají vydané územní rozhodnutí. Dále také prodeje zajímavých ziskových firem. Nejsou však výjimkou ani pěkné rodinné domy, nebo luxusní byty v atraktivních lokalitách.

Podle Hany Rybkové bývá neveřejná nabídka nemovitostí atraktivnější, protože je veřejnou inzercí nedostupná. "Nebývá to boj o to, kdo dá víc, jako je tomu nyní v době výrazně převažující poptávky nad nabídkou klasických nemovitostí, ale je to seriózní jednání dvou stran, kde většinou po vzájemných jednáních dojde ke spravedlivé kupní ceně a spokojenost je následně na obou stranách."

Mezi nejčastější zájemce o neveřejný prodej nemovitostí patří podnikatelé, stavební firmy a finanční investoři, kteří spolupracují s dalšími individuálními subjekty a se svými spřízněnými společnostmi. "Patří sem ale také některé realitní kanceláře, které vlastní své nemovitosti, se kterými hospodaří. Ať už tím, že mají své vlastní developerské projekty, nebo své nakoupené nemovitosti rekonstruují a následně prodají se ziskem, nebo je jen pronajímají," upřesňuje Hana Rybková.

A jak takový prodej probíhá? "Na počátku je vždy prodej první nemovitosti neveřejným způsobem. Pokud jsou klienti s prací spokojení, vrací se a doporučí další klienty. Z řad svých klientů za celou dobu mé práce v realitách mám velké množství kontaktů, ze kterých je zřejmé, o jaké nemovitosti mají zájem, jak vysokou částku mohou do svých projektů investovat. Tyto nemovitosti osobně prezentuji těmto konkrétním zájemcům ze svého portfolia, které se postupem času stále rozšiřuje a vítám každý další kontakt. Nedílnou součástí mé práce s neveřejnými zakázkami je také spolupráce s jinými obchodníky."

Pokud uvažujete o prodeji nemovitosti diskrétním způsobem, obracejte se vždy na odborníky s mnohaletou praxí. Jen tak dosáhnete požadované představy prodeje. V opačném případě byste ztratili čas, energii a výsledek by nemusel být dle vašich představ.

Autor článku: Radek Koch
Radek Koch
Profil
Hlídací pes
Nastavte si zdarma hlídacího psa
*
phone: email: lname: