0 k porovnání

3.1.2020 - Prodejní plán stanovuje jasný postup a systém při nabízení nemovitosti - pro úspěšnější prodej.


Ovlivní úspěšnost prodeje
Makléři by měli mít zpracovaný jasný prodejní plán, marketingové a prodejní aktivity. V současné konkurenci a kvalitě nabídek nestačí sestavit text inzerátu a vložit několik fotografií. Je třeba počítat s dobrou přípravou a rozličnými způsoby nabízení nemovitosti, které se navzájem propojí, aby vytvořily co nejširší možnosti získat kupujícího.

Plán by měl stanovit, jak makléř bude oslovovat lidi prostřednictvím inzerce, ale také v sousedství nemovitosti, např. plachtou, oslovovacími dopisy, letáky a pozvánkami na den otevřených dveří. Nebo formou rozeslání nabídky klientům, kteří podobnou nemovitost poptávají.

Jednotlivé aktivity je třeba také průběžně vyhodnocovat. V případě, že nejsou dostatečně účinné, je upravit, aby účinné byly. Pokud se to neděje, prodej nemovitosti se může prodloužit. A nakonec nemusí být nemovitost prodána za cenu, jíž by se dosáhlo s kvalitním prodejním plánem.

První bod prodejního plánu
Kvalitní plán definuje nejprve předprodejní přípravu. A to především činnosti, které je třeba udělat předtím, než bude nemovitost nabídnuta k prodeji. Určitě zde musí být úklid, eventuálně odstranění drobných nedostatků (opravy, výmalba), příprava pro vytvoření kvalitní fotodokumentace, event. příprava videoprezentace, a zcela jistě půdorysný plánek. Někdy může následovat i homestaging. A to jak v případech, že je nemovitost prázdná, tak zvláště v případech, kdy v nemovitosti bydlíte.

Inzerce na realitních serverech, sociálních sítích a časopisech
Základ kvalitního plánu je inzerce na nejnavštěvovanějších realitních serverech. Jestliže makléř navrhuje inzerci na neplacených portálech, odmítněte to. S největší pravděpodobností tam narazíte pouze na spekulanta, který se bude snažit vaši nemovitost přeprodat.

Pro prodej lze také využít kampaň se zacílením na určitou věkovou či zájmovou skupinu v dané lokalitě. Prodejní plán často zahrnuje také placenou inzerci na sociálních sítích, zejména na Facebooku, Youtube či Instagramu. Někteří makléři umísťují nemovitost i na Linkedin.

Databáze kontaktů realitní kanceláře
Realitní kanceláře mohou nalézt kupce pro vaši nemovitost ve své databázi. Velké realitní kanceláře mají systémy, které jsou schopny porovnat nabídky a poptávky po nemovitostech. A systém tak automaticky spáruje poptávky po nemovitosti takového typu, kterou nabízíte. Menší kanceláře mohou zase oslovit své vybrané klienty mailem.

Aktivity v místě prodeje
Reklamní plachta na domě může oslovit sousedy, kolemjdoucí a lidi, kteří nevyužívají internet. Podle statistik realitních kanceláří se až 20 % nemovitostí prodá tímhle způsobem. Také kvalitně zpracovaný leták může být dobrým prodejním kanálem. Je třeba ho distribuovat do schránek okolních domů a bytů, umístit jej na nástěnky vchodů bytových domů, v blízkých prodejnách. Další možností je den otevřených dveří. I ten může být rozhodující pro prodej vaší nemovitosti.

Dobře nastavený marketingový plán vyžaduje zkušenost a znalost lokálního realitního trhu. Nestojí málo, ale jde o dobrou investici. Nemovitost s velkou pravděpodobností najde kupce mnohem dříve a za vyšší cenu, než když ji budete prodávat bez takového plánu.

Jindra Svitáková

Autor článku: Radek Koch
Radek Koch
Profil
Hlídací pes
Nastavte si zdarma hlídacího psa
*